EL DOLOR DE LA PLATJA DE LESBOS I ELS CAMPS D'IDOMENI, simbolitzats a l'entrada del Santuari de la Mare de Déu del Mont, i a les sales d'exposicions del Museu de Cultura i Natura de la Vall d'en Bas i del CC Barceloneta, a la Ciutat Comtal.
Aquesta és la proposta que Duaita Prats ha portat en itinerància per diversos espais, amb l'enunciat "Grècia, març 2016 - Els dies en què les vergonyes d'Europa quedaren al descobert". De nou, una invitació a la reflexió, l'autocrítica i la memòria d'aquesta artista que viu i treballa entre La Garrotxa i Barcelona.
La mostra reflecteix les experiències reals del grup de voluntàries Sra WakeUp, desplaçades a Grècia el març de 2016, en les setmanes més convulses que ha viscut fins ara l'anomenada "crisi dels refugiats" en territori europeu. L'exposició mostra imatges de Lesbos, Idomeni i la frontera amb Macedònia, barrejades amb fragments de les converses virtuals que Prats mantenia a diari amb una de les membres del grup, Mireia Sagrera, autora de les fotografies.
Com missatges en una ampolla
Al centre de tot plegat, la instal·lació "Un passatge
cap a Lesbos", feta a partir de restes de roba i objectes personals
recollits a la platja de Lesbos i ficats en una ampolla, simbolitzant el
precari viatge que aquests emigrants emprenen cap a un destí incert. I al fons,
una nena al camp d'Idomeni que ens ensenya el seu vaixell de paper, fusionada
amb una posta de sol al mar de Grècia.