Páginas

SOBRE MI | 🅑🅘🅞 |



"EN ELS TREBALLS, COM EN LA VIDA, mai m’he preocupat per encaixar en definicions ni estereotips. A través de les arts plàstiques expresso sentiments i valors que tenen a veure amb els meus orígens rurals a la Garrotxa dels anys 60, barrejats amb la Barcelona on he crescut. Estic empeltada d’aquests dos mons que conviuen en mi harmònicament, i per fer realitat les meves idees creatives poso en joc el que he après en la formació rebuda i el que he viscut.

En la primera etapa em diplomo en Psicologia Clínica, i després em dedico al periodisme i la fotografia, exercint durant més de trenta anys de directora de comunicació i publicacions. També exploro el món del management esportiu, tan allunyat del meu esperit, que em servirà però per adquirir coneixements professionals i expertesa en altres àmbits.

La versatilitat em defineix, i l’essència creativa busca la sortida expressiva des de qualsevol cosa que faci. Finalment, després d’un pas de dos anys per l’Institut del Teatre on participo en diversos projectes d’escenografia, decideixo formar-me en Figura humana i Volum a l’Escola d’Arts i Oficis de Barcelona, i entro de ple en l’escena artística.

Els darrers temps m’he dedicat a l’escultura, la fotografia i l’escriptura, imaginant projectes que sempre van més enllà de l’aspecte purament formal. No sé conformar-me amb la vessant física. Per això, les meves exposicions tenen un component d'instal·lacions on els elements es relacionen i es combinen amb escrits, una forma natural d’expressió que combino amb les peces artístiques com un fil conductor.

En la última dècada arriben les mostres fotogràfiques com “Seqüència Gelada” i “Desconstruint La Model”, o la sèrie escultòrica sobre dones d’aigua “Les dones imaginàries”. També les obres públiques del monument Memorial a Lluís Companys, “Roses Blanques per a Companys” (Besalú), el monument als 700 anys del Santuari de la Mare de Déu del Mont, “7 monjos” (Albanyà), el conjunt escultòric “Llibertat!” (Olot), o el monument del Mil·lenari de l’església de Sant Pere de Figueres, “Agnus Dei”, que celebra deu segles d’història amb referències a Salvador Dalí.

I mentrestant, miro de recordar que cada dia tot torna a començar".

Duaita Prats | Tau