AVUI VIGÍLIA DE SANT PERE,
al temple figuerenc que l’honora s'han pogut veure completats els treballs d'il·luminació del monument al seu mil·lenari, “Agnus Dei-El meu nom és
salvador”, que ens recorda el cicle etern de la vida, la mort, i de nou la
vida, a través del Naixement i l’efecte òptic de l’Anyell que en resulta.
Així es tanca el procés creatiu de la darrera escultura de Duaita Prats, una obra que l’enllaça amb l'Empordà i un dels seus llocs sacres més nostrats, com passa amb
els "7 monjos" que va situar al Santuari de La Mare de Déu del Mont.
També la uneix feliçment a
Salvador Dalí, a qui ha reflectit en una de les cares de la gran pedra base com
a fidel representatiu d'aquests primers mil anys. Dins els murs de Sant Pere el
geni hi va escriure el seu particular alfa i omega en ser-hi batejat i
celebrar-s'hi el funeral, i el nexe amb l'esglèsia va ser constant.
No tothom ho sabia i és
cabdal per entendre molts dels elements que donen sentit a l'obra de Dalí. A
partir d’ara, aquest recordatori a la nau lateral de Santa Úrsula i les Onze
mil verges -i accés al campanar que fou la seva visió els darrers anys, des
de l'habitació a la veïna Torre Galatea-, ho fa palés a tots els qui la
visitin.
Ens agrada pensar que el mestre n'està content, allà on sigui.